חנות

ההשפעה שלנו

תוכניות הCO2 שלנו

לנפץ את הבועה של הסודה: האם בריא לשתות מים מוגזים?

מאת: שלומית צליק, דיאטנית קלינית
המשקה הפופולרי זכה לא פעם ליחסי ציבור שנויים במחלוקת. בשנים האחרונות הוא קיבל תפנית מרעננת – זכה לאהדה גם בקרב הצעירים והפך לאלטרנטיבה בריאה למשקאות המוגזים הממותקים ותוספת אופנתית לצד הקפה. הדיאטנית הקלינית שלומית צליק מפריכה את המיתוסים הגדולים שדבקו במשקה המבעבע ומגלה את הסיבות הבריאותיות לשילובו בתפריט.
 

מה זה בכלל סודה? 

מי סודה הם למעשה מים בהם מומס פחמן דו חמצני באופן טבעי או בתהליך הייצור. בעקבות התמוססות הפחמן במים הם נהפכים לחומצה קרבונית, מה שהופך אותם לחומציים יותר בהשוואה למים רגילים. אך הסירו דאגה מליבכם, גופנו יודע לווסת ולהתמודד ביעילות עם משקאות ומזונות חומציים.

מים מוגזים הם אכן מעט חומציים (בעלי PH 3-4) אך כדי לסבר את אוזניכם, מרבית המיצים הטבעיים שאנחנו שותים נחשבים לחומציים אף יותר. לדוגמא מיץ רימון טבעי, מיץ לימון או משקה החמוציות הפופולרי, נעים סביב Ph-3 ומטה.

 שתיית מים מאתגרת עבורכם? נסו מי סודה

ההמלצה לשתיית נוזלים עבור אדם בריא היא כ-30 מ"ל לכל ק"ג משקל גוף. אנשים רבים מדווחים על קושי בשתיית מים והגעה לדרישה היומית המומלצת. משקה מוגז הוא בעל מרקם מרענן שמוסיף גיוון לחוויית השתיה. הוא מסייע בהגעה ליעדים של צריכת נוזלים הן בימי הקיץ החמים והן בעונה הקרה בה אנו לרוב צמאים פחות.
 

סודה, מערכת העיכול ומה שביניהן

מי סודה לאורך השנים עוררו הדים מבחינת השפעותיהם על בריאות מערכת העיכול. אך האם התדמית הבעייתית נכונה?

מחקרים שפורסמו הראו כי מים מוגזים עשויים לשפר את יכולת הבליעה, אצל מבוגרים וצעירים כאחד. המרקם המיוחד של המשקה המוגז מסייע בעוררות של העצבים הקשורים לבליעה. רוצים להגביר את האפקט? דאגו שהמשקה המבעבע יהיה קר במיוחד. מידע זה רלוונטי במיוחד עבור קבוצת הגיל השלישי, בו השכיחות לקשיי בליעה גבוהה ומאפיינת כ-30% ממנה.
בנוסף, שתיה מועטה היא אחד הגורמים השכיחים לעצירות. מי סודה מהווים אלטרנטיבה נוספת להעלאת צריכת הנוזלים היומית - החיונית לטיפול ומניעה של עצירות. צריכה של נוזלים מוסיפה לחות לנפח המזון בקיבה ובמעיים, תורמת לריכוך הצואה ולעלייה בפריסטלטיקה.

האם מים מוגזים יכולים לתרום לתהליך ירידה במשקל?
 
מי סודה הם משקה נטול קלוריות, מה שמקנה לו יתרון משמעותי בתהליך ירידה במשקל. המשקה התוסס תורם גם לתחושה של שובע ומלאות, במיוחד כשהוא נצרך לפני הארוחה. פעמים רבות, כאשר צריכת הנוזלים מועטה, אנו מגיבים לתחושת הצמא באכילה. דבר זה גורם לצריכה של קלוריות מיותרות שמקורן ברעב מדומה. שתייה מספקת לאורך היום מעלה את משקל הנוזלים בגוף, תורמת לחילוף החומרים ומסייעת בשמירה על המשקל לאורך זמן.
 

בדיאטה ועדיין רוצים לשלב משקאות אהובים בצורה מאוזנת? 



 שתיית מים מאתגרת עבורכם? נסו סודה.

בסודה אין קלוריות בכלל ולכן תוספת שלה לתרכיזים, משקאות ממותקים או אפילו אלכוהול, מאריכה את חווית השתיה ומעניקה אשליה של שפע. זהו טריק  בו למעשה אנחנו מדללים מעט את המשקה הממותק אך הוא עדיין משתלב בתפריט בצורה מאוזנת, ללא "קנס" קלורי כבד. הסודה ידועה גם כמשטחת טעמים ולכן תעשה חסד עם משקאות מרוכזים, עזי טעם ותעדן אותם.
 

טעם לחיים

מים מוגזים שנצרכים בצורתם הטבעית, ללא תוספת של קלוריות וסוכר, נחשבים לפתרון בריא ביחס למשקאות מוגזים ממותקים. בעידן של תיעוש בו כ-60% מהתזונה שלנו מבוססת על מזון מעובד - צריכת מים מוגזים מהווה אלטרנטיבה טבעית נטולת צבעי מאכל, נתרן, חומרים משמרים או ממתיקים מלאכותיים.

בא לכם לשדרג את החוויה ואף להקפיץ את הערך התזונתי של המשקה? סודה בטעמים על בסיס פירות ועלים טבעיים זה הפתרון בשבילכם.

קיימות היום בשוק מגוון של מכונות סודה ביתיות כמו למשל מכשיר הסודה של "סודהסטרים" שהופך את החוויה התוססת לנגישה וזמינה במיוחד. לאחר הגזה של המים במכשיר הוסיפו לבקבוק מלפפונים, פרוסות לימון, פירות טריים או עלים כדוגמת נענע ומרווה. אלה יעניקו גיוון לחוויית השתיה ויסייעו לכם לשתות יותר מבלי להרגיש.

מכשיר הסודה הביתי של "סודהסטרים" מהווה גם אלטרנטיבה אקולוגית המסייעת בשמירה על הסביבה שלנו.
 
"המידע המופיע בכתבה מסופק על ידי צד ג' והינו בגדר המלצה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי וכל מטרתו הינו לספק מידע. הסתמכות עליו או על חלקים ממנו הינה באחריות האישית של הקורא בלבד, ובשום מקרה לאתר ו/או למפעילו אין כל אחריות לגבי המידע המופיע בו."